donderdag 24 januari 2013

DIY: zelf verf mengen


























Dit is nu al de vondst van het jaar! Ik verf een heleboel dingen, maar alles wit. Dit omdat de witte verf nu eenmaal het goedkoopst is. Soms wil ik een kleurtje gebruiken voor een kleine oppervlakte, maar dan heb ik geen zin en geld om een potje verf van 16 euro te kopen. Gelukkig heb ik dé oplossing gevonden: pigment! Ik heb bij de Karwei (ook te koop bij o.a. de Kwantum) twee tubes mengverf gekocht: een rode en een blauwe. Van deze mengverf doe je een ienieminie drupje bij de witte lak- of latexverf tot je de kleur naar wens hebt gevonden. Het enige probleem is dat je precies genoeg verf moet mengen voor hetgeen dat je wilt verven, want een tweede keer precies dezelfde kleur mengen zal je niet lukken...

PS Neem voor het eindresultaat een kijkje op de Facebookpagina!















5 opmerkingen:

  1. Weer een geweldige tip. Merci Stasjonak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist helemaal niet dat dat bestond/kon, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist het zelf ook niet, maar ik had echt geen zin om 3 verschillende potten verf te kopen! Dus toen ging ik googlen en vond ik deze optie!

      Verwijderen
  3. Wat leuk! Ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat van dat kleine bankje (of wat is het) wordt. Ga je daar ook nog foto's van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Froukje, ik heb het eindresultaat op de facebookpagina geplaatst! www.facebook.com/romanticnotdisgustingyet

      Verwijderen