zondag 28 oktober 2012

Recept: Super Easy Quiche!

Photos by me


De laatste tijd zie je op deze blog alleen maar eten voorbij komen, maar dat maakt niet uit. Mijn levensmotto is ergens ook 'Hoe meer eten, hoe beter!' Dit maal geen zoete taart, maar een hartige: een zalm en broccoli quiche. Ik had nog wat champignons over die ik erbij heb gevoegd, maar dat deed verder niks voor de smaak, helaas. Champignons zijn dus niet echt nodig, maar precies hetzelfde geldt voor inspanning. Deze quiche heb je binnen no time op tafel.

Benodigdheden

1 broccoli
1 blikje zalm (418g)
3 eieren
6 eetlepels slagroom
1 pakje bladerdeeg
Klein beetje boter
Springvorm 22cm

Doen!

Stap 1: Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.

Stap 2: Vet de springvorm in met wat boter. Bedek de springvorm met het ontdooide bladerdeeg. Ik heb zeven blaadjes gebruikt. Prik wat gaatjes in het bladerdeeg met een vork.

Stap 3: Snijd de broccoli in roosjes en kook de roosjes ongeveer 4 minuten.

Stap 4: Haal de zalm uit het blik en haal het graat uit de zalm.

Stap 5: Meng de broccoli door de zalm en breng het mengsel op smaak met peper en zout.

Stap 6: Roer de slagroom en de eieren door elkaar.

Stap 7: Verdeel de zalm en broccoli over de springvorm en giet daarna het eiermengsel over de zalm en broccoli.

Stap 8: Zet de quiche 25-30 minuten in de voorverwarmde oven.

Lekker met sweet chili saus!














2 opmerkingen:

  1. sounds yummie helaas heb ik een vriend die absoluut niet van quiche houdt.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg lekker!

    Ik volg je via gfc :)

    BeantwoordenVerwijderen