dinsdag 25 juni 2013

Foodblogswap: home made foodgift


























Deze maand deed ik mee aan de vierde editie van de 'foodblogswap'. Allerlei foodbloggers kiezen dan een recept van een andere foodblog die hun is toegewezen. Ik mocht een recept uitzoeken op gereonskeukenthuis.nl. Ik koos voor 'Gereons Griekse BBQ kaas'. Ik vond het een leuk idee om zo'n potje met fetakaas, olijven en knoflook op olijfolie aan iemand cadeau te doen. Hoe leuk is het om een home made foodgift te krijgen!


Wat heb je nodig?
voor een potje van 200ml

- 100g feta in blokjes
- handjevol olijven
- olijfolie of een mengsel van
olijf- en zonnebloemolie om het potje op te vullen
- 2 teentjes knoflook
- eventueel tijm, rozemarijn of andere kruiden

Wat moet je doen?

Snijd de feta in blokjes en pers de knoflookteentjes. Doe de feta, olijfjes en knoflook in een weckpotje. Vul het potje op met olijfolie of een mengsel van olijfolie en zonnebloemolie. Voeg eventueel kruiden toe.

Tip: de olijfolie krijg een heerlijke knoflooksmaak. Gooi het dus niet weg, maar gebruik het bijvoorbeeld voor over een salade.

Door van dooreten.com kookte deze maand van mijn blog. Ben je benieuwd wat ze heeft gemaakt? Bekijk dan hier haar blog!








1 opmerking: